אל תשכחו לנשום

אל תשכחו לנשום

אל תשכחו לנשום!

 

אנחנו עסוקים! החיים אינטנסיביים, אין זמן והכל לחוץ.

אנחנו יושבים! ברכב בדרך לעבודה, בעבודה, חזרה מהעבודה.

אנחנו כפופים מעט קדימה! למסך, לנייד, לדחוף את העגלה של הסופר, להרים את הילד.

והלחץ….

בתוך כל אלו, פרטים בסיסיים נראים חסרי משמעות, אבל כולנו יודעים… לפעמים צריך לעצור להריח פרח.

 

תבנית נשימה סרעפתית

הסרעפת, שריר הנשימה העיקרי, ממוקמת תחת הצלעות. זהו שריר בצורת כיפה שעולה ויורדת

בהתאם לנשיפה והשאיפה.

כאשר אנחנו נושמים נשימה סרעפתית, הבטן אמורה לעלות ולרדת.

זהו אופן הנשימה הנכון!

מה שלא גילו לכם בהקשר של הסרעפת, היא העובדה שיש לה חיבור אנטומי לשריר ה Psoas (מותן כסל).

זהו שריר חשוב מאוד ביציבות אגן ואחראי, בין השאר על יכולתו של האגן לבצע  תנועות מסוימות.

 

תבנית נשימה אפיקלית

זוהי תבנית נשימה הנעזרת בשרירי הצוואר והשרירים הבין צילעיים על מנת לנשום.

אכן, תבנית נשימה לקויה אשר תתאפיין בתנועתיות של בית החזה ולא של הבטן.

 

תבנית נשימה לקויה תגרום לדיכוי עבודת הסרעפת, ומכאן לירידה בפעילות שריר ה psoas 

ולפגיעה ביכולתו לייצב את האגן!

 

בנוסף, היא עלולה לגרום ל"תסמונת מוצא בית החזה" (T.O.S-Thoracic Outlet Syndrome) בעקבות לחץ של שרירי הצוואר על עצבים.

לאן לוקחים את זה מכאן?

  • קודם כל, זיכרו, מאז ומעולם נשמתם. זה לא חדש….

עימדו מול מראה, ללא חולצה וודאו שבזמן נשימה בית החזה אינו זז הרבה. לעומת, זאת הבטן עולה ויורדת.  אם זה לא כך….פשוט תאלצו לתרגל

  • עצרו לרגע במהלך היום וודאו שאתם עדיין נושמים נכון. שימו לב לבטן !
  • הכי חשוב, זה כל כך טבעי !

 

רוזנשטט שלי

פיזיותרפיסטית מוסמכת B.P.T

אל תשכחו לנשום
דרג אותנו
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה