,

שבעה צעדים פשוטים ואתם בדרך לתזונה אנרגטית

שבעה צעדים פשוטים  ואתם בדרך לתזונה אנרגטית // פוסט אורח // יעל קריזברג

 

מה יותר כיף מלפתוח את הבוקר עם חליטת צמחים בגינה, מול נוף גלילי, בזמן שהילדים מסיימים להתארגן בעצמם ויוצאים לביה"ס? מושלם, אה? אוקי, חזרה למציאות. הבוקר של רובנו ממש לא כזה. רובנו קמים עייפים מדי, מאחרים מדי, שותים קפה שהתקרר מדי עם טוסט שהתקשה מדי. עד שיש לנו רגע של שקט, זה באוטו, אחרי קרב ההתשה בפיזור לביה"ס והגנים. ואז, אפשר לנשום ולהיזכר ששכחנו את קופסת האוכל על ה… שיט! שוב נקנה סנדביץ' לצהריים.

 

אז מה יהיה?

אם לא נפנים שהגוף שלנו חייב תזונה מותאמת ובריאה, בסופו של דבר הגוף יקרוס וייחדל להיות חיוני ואנרגטי. ואיך נעשה את השינוי תוך כדי המירוץ המטורף של החיים? רגע, בלי לחץ, לנשום ולדמיין שאתם שוב בגינה גלילית עם תבלינים. הכל יהיה בסדר.

 

קודם כל נבין מה גורם לנו לייצר אנרגיה:

המשוואה פשוטה – כמות האנרגיה המתקבלת מהעיכול לעומת האנרגיה המושקעת במאמץ העיכולי. אם המאמץ גבוה ותפוקת האנרגיה נמוכה – עייפות, אם להפך – אנרגיה.

עוד חלק במשוואה זה לאזן את רמות הסוכר בדם – לכל מזון יש אינדקס גליקמי שמעיד על השפעת המזון על הסוכר בדם. ככל שהאינדקס הגליקמי מאוזן, יש פחות תנודות ברמת הסוכר, הלבלב לא מייצר אינסולין באופן מוגבר ואנחנו פחות מתעייפים.

חלק אחרון במשוואה – יותר מזונות המכילים ויטמינים ומינרלים, יותר אנרגיה לגוף.

 

 

ועכשיו, קדימה לשינויים

 

צעד ראשון

נחליף אחת ולתמיד את הפחמימות בדגנים. פסטה, תפו"א, האורז והקמח לבן, מצטערת, יוצאים מהתפריט. כמו שהסברתי קודם, הפחמימות השקרניות האלה גורמות לעליות חדות ברמת הסוכר ולייצור אנרגיה זמנית שנעלמת מהר. במקומם נכנסים הדגנים מלאים – אורז מלא, שיבולת שועל, קינואה, כוסמת, חיטה מלאה ועוד חבר'ה שמכילים נחושת ואבץ ומלאים באנרגיה המשתחררת לאורך זמן, בצורה עיקבית ומאוזנת.

צעד שני

נכניס לתפריט באופן קבוע קטניות כמו עדשים, שעועית או חומוס, המכילים ויטמין B שמשתתף בתהליך הפיכת מזון לאנרגיה.

צעד שלישי

נמעיט בחלבון מהחי אשר מאמץ העיכול המושקע גדול מתפוקת האנרגיה המתקבלת.

צעד רביעי

נוסיף ירקות טריים לתזונה, לא על חשבון הירקות המבושלים, ונגביר את אספקת הויטמינים ונוגדי החימצון שתורמים לאנרגיה גבוהה.

צעד חמישי

נכניס לתפריט אגוזים המכילים חומצות שומן חיוניות המשמשות כמקור אנרגיה.

צעד שישי

לשתות יותר מים כדי למנוע עייפות. רובנו עדיין נמצאים במצב מתמיד של התייבשות וצורכים מים מהמזון, תהליך המבזבז המון אנרגיה וגורם לנו לצרוך מזונות מתוקים.

צעד שביעי

להוריד בקפה. אם זה הרגל של שנים, תשמחו! הגוף פיתח סיבולת לקפאין וזה אומר שההשפעה של הקפאין יורדת, אבל תזכרו שהקפאין גורם לגוף להסתגל לרמות גבוהות של אדררנלין בדם, מצב שגורם לתחושת אנרגיה ולהתשה של בלוטת יותרת הכליה.

 

דבר אחרון וחשוב

לא חייבים לעשות את כל השינויים בבת אחת, העיקר שעושים צעד לעבר תזונה אנרגתית. וזה גם לא חייב להיות בגינה גלילית, אלא בכל מקום שמאפשר לכם לעצור, להקשיב לגוף ולהחליט לעשות מספר שינויים פשוטים ומאוד משמעותיים בתזונה שלכם.

יעל קריזברג
מאמנת כושר אישית נטורופתית- N.D, הרבליסטית קלינית- RCP, פלפון- 0506996032

יעל-קריזברג
שבעה צעדים פשוטים ואתם בדרך לתזונה אנרגטית
דרג אותנו
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה